Volare… o El huerto revuelto

Banda sonora
Banda sonora

Volare… o El huerto revuelto és una sèrie de retrats de les verdures que cultivo al meu hort que neix del lligam que he creat amb elles al llarg de temps de conreu. És una especulació sobre com els agradaria ser vistes. Una ficció sobre si tenen una existència animada d’amagat, o tal vegada quin seria el seu darrer desig abans d’esdevenir una amanida o un trinxat de la Cerdanya. Es el tret de la càmera en ple vol,  que capta el darrer esclat de vida. Una història sobre les expectatives, els prejudicis, els rols assignats, allò que mostrem i allò que roman amagat, i la importància que en tot això tenen les arrels.

“Volare… o El huerto revuelto” és un homenatge a les meves verdures, que van fer la seva revolució.

……………………………………………………………………………………………………………………………

Volare… o El huerto revuelto es una serie de retratos de las verduras que cultivo en mi huerto que nace del vínculo que he creado con ellas durante el tiempo de laboreo. Es una especulación sobre cómo les gustaría ser vistas. Una ficción sobre si tienen una existencia animada a escondidas, tal vez cuál sería su último deseo antes de convertirse en una ensalada o trinxat de la Cerdanya. La cámara dispara en pleno vuelo y capta el último estallido de vida. Una historia sobre las expectativas, los prejuicios, los roles asignados, aquello que mostramos y lo que permanece escondido, y la importancia que en todo ello tienen las raíces.

Volare… o El huerto revuelto es un homenaje a mis verduras, que hicieron su revolución.

10 respostes a “Volare… o El huerto revuelto

    1. Verdura que vuela… ¡a la cazuela! No et preocupis, es van convertir en fantàstics trinxats de la Cerdanya i altres plats saborosos. Estic esperant que arribi el bon tempos i, amb ell, les noves collites: tomaquets, cebes, albergínies, enciams… Aquest cap de setmana he plantat les faves i els pèsols, i tinc a punt les llavors de pastanagues. ¡Les verdures voladores només han fet que començar!

  1. Verduras que vuelan….vegetales que han nacido y crecido enraizados en el suelo y que en el momento madurez levantan el vuelo. Energía acumulada que, en un espasmo de libertad, les impulsa a arrancarse a sí mismos de la tierra, de su existencia inmóvil y contemplativa para hacer una pirueta en el aire y ver la realidad desde otra perspectiva. Despegue de libertad para mostrarse en su mayor esplendor. Audacia acrobática, vuelo de plenitud, intenso ímpetu de libre albedrío, impulso contra la predestinación…búsqueda de su propio destino. Eso es lo que yo veo en tus preciosas y sugestivas verduras voladoras, querida Joana.
    Mucho éxito con esta colección y espero con entusiasmo tu próximo obra.

    1. ¡Estoy abrumada con estas palabras que harían palidecer al mismísimo Sebastiao Salgado! Espero poder tener ocasión de enseñarte personalmente mi pequeño huerto volador. Muchísimas gracias por tan bello comentario, Ramón.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s